Yhdistys

Kainuun Kissanystävien pääasiallisena tehtävänä on tarjota kodittomille löytökissoille sijaiskodit, leikkauttaa kissat ja hoidattaa mahdolliset sairaudet sekä etsiä niille sopivat loppuelämän kodit. Yhdistys jakaa myös tietoa kissojen asemasta ja hoidosta. Yhdistykseltä on myös mahdollisuus saada lainaan loukkuja karanneiden sekä villiintyneiden ja arkojen kissojen kiinni saamiseksi.

Kainuun Kissanystävät ry on aloittanut toimintansa vuonna 1991 ja yhdistys on rekisteröity vuonna 2006. Yhdistys toimii täysin vapaaehtoisvoimin. Vuosittain kauttamme kodin löytää viitisenkymmentä koditonta kissaa, jotka hoidetaan yhdistyksen sijaiskodeissa ympäri Kainuuta. Sijaiskoteja yhdistyksellä on n. 15. Jäseniä yhdistyksellä on n. 100.

Yhdistyksen talouden perustana ovat kissoista saatavat luovutusmaksut, jäsenten maksamat jäsenmaksut, lahjoitukset, varainhankintatapahtumat ja myyjäiset. Yhdistys ottaa vastaan ruoka- ja tavaralahjoituksia.

Yhdistys järjestää avoimet sääntömääräiset kevät- ja syyskokoukset huhti - ja marraskuussa. Kokouksiin ovat tervetulleita kaikki yhdistyksen jäsenet sekä toiminnasta kiinnostuneet. Yhdistyksen hallitus kokoontuu n. 10 kertaa vuodessa pohtimaan ja päättämään ajankohtaisista yhdistyksen asioista. Yhdistyksen toiminnasta järjestetään tiedotustilaisuuksia ja sijaiskodeille järjestetään infotilaisuuksia.